Leren lassen in Utrecht

[rev_slider alias=”slider-3″ slidertitle=”Slider 3″][/rev_slider]

Leren lassen in Utrecht

Korte cursus of afronden met diploma

Bij Lasopleidingscentrum Lasschool.nl Utrecht kunnen zowel beginners als professionals perfect terecht. Wij kunnen u begeleiden bij een korte lascursus voor specifieke werkzaamheden of bij een lasopleiding met NIL-erkend diploma.

Iedere cursist krijgt een lascursus op maat. Wij zorgen ervoor dat iedere lasser naar een goed eindresultaat begeleid wordt. Onze docenten zijn vakkundig en kennen jarenlange ervaring in het werkveld.

Het verschil tussen ons en andere opleiders
Lasschool.nl is in 2003 is gestart door ondernemers voor ondernemers. Wij hebben gezien dat persoonlijke begeleiding tijdens het opleidingsproces zeer belangrijk is om de bedrijfsdoelen te behalen. Zonder verrassingen achteraf. Wij leveren kwaliteit welke zich vertaald naar de werkvloer.

Efficiënter & productiever
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat goed opgeleide medewerkers efficiënter werken, productiever zijn en een hogere kwaliteit van werk afleveren.

Goed opgeleid personeel krijgt meer werk af in dezelfde tijd en maakt minder fouten. De mogelijkheid tot het volgen van trainingen en opleidingen verhoogt het werkplezier en dat zorgt ervoor dat men beter presteert. Zo verbetert de organisatie de dienstverlening richting uw klanten aanzienlijk. Ook uit onderzoek van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) is gebleken dat studerende medewerkers meer tevreden zijn en bijdragen aan een goede werksfeer. Het opleiden van personeel heeft een positieve impact op de bedrijfscultuur.

lasopleiding volledig ontzorgd voor kwaliteit

Wilt u op korte termijn beginnen? Bij ons kunt u geheel het jaar instromen. Leer lassen in de avond, overdag of op zaterdag!

Welke lasprocessen kan ik leren?

Wij zijn een NIL-erkend opleidingsinstituut in Utrecht en bieden lasopleidingen van niveau 1 t/m 4 in onderstaande lasprocessen.
Wilt u een korte cursus volgen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij adviseren uw op maat traject op basis van uw wensen.

• Elektrode lassen (BMBE)

Bij elektrode lassen wordt een elektrische boog getrokken tussen de elektrode en het werkstuk. Bij dit lasproces wordt er geen gebruik gemaakt van beschermgas omdat dit wordt gevormd uit de bekleding van de elektrode. De elektrode bestaat uit een metalen kerndraad en een bekleding. De kerndraad geleidt de stroom en dient tevens als toevoegmateriaal.
    Bekijk alle NIL elektrode lasopleidingen >>

• MIG lassen

Bij MIG lassen (Metaal lassen met Inerte Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.

MIG lassen wordt toegepast voor het verbinden van koper, aluminium of aluminiumlegeringen evenals non-ferro metalen welke met inerte gassen worden gelast. Als gas wordt hiervoor Argon, Helium of mengsels hiervan gebruikt.
    Bekijk alle NIL MIG lasopleidingen >>

• MAG lassen

Bij MAG lassen (Metaal lassen met Actieve Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.

MAG lassen wordt toegepast voor het verbinden van ongelegeerde en laaggelegeerde staalsoorten welke met actieve gassen worden gelast. Als gasmengsel wordt Argon, Kooldioxide en Zuurstof gebruikt.
    Bekijk alle NIL MAG lasopleidingen >>

• TIG lassen

TIG lassen staat voor Tungsten Inert Gas. Tungsten is de Engelse benaming voor de Nederlandse begrip wolfraam. Met het TIG lasproces kan een mooie, nauwkeurige en schone laskwaliteit worden bereikt. Het TIG lasproces kan worden toegepast in (dunne) plaat of pijp van staal, aluminium en RVS. Er komt een lasboog tot stand tussen een niet verslijtende wolfraam elektrode en het basismateriaal. Het beschermgas is meestal Argon, een inert gas.
    Bekijk alle NIL TIG lasopleidingen >>

• Autogeen lassen

Autogeen lassen is een lasproces die gebruikmaakt van een zeer hete vlam. Dit lasproces wordt ook wel gassmeltlassen of zuurstof-acetyleenlassen genoemd. Dat komt doordat er gebruikgemaakt wordt van een combinatie van acetyleen met zuivere zuurstof. Tijdens het autogeen lassen wordt er gebruik gemaakt van een speciale brander.
    Bekijk alle NIL Autogeen lasopleidingen >>

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?
Neem gerust contact met ons op via onderstaand formulier, info@lasschool.nl of bel naar 088 – 011 22 00.

Selecteer de datum en tijd wanneer u teruggebeld wilt worden. Wij contacteren u omstreeks het geselecteerde tijdsstip.
    [datetimepicker]

Ja, schrijf mij in voor de nieuwsbrief.
    JaNee