Lasopleiding volgen in de regio Gouda

Lasopleiding voor beginners of gevorderden in de regio Gouda
Wij zijn een NIL-erkend opleidingsinstituut in de regio Gouda en bieden NIL-lasopleidingen met diploma van niveau 1 tot en met 4.
Daarnaast kunt u ook als beginner een lascursus zonder diploma volgen. Wij behandelen dan stapsgewijs alle informatie zodat u zelfstandig aan de slag kunt als lasser.

Altijd een lasopleiding op maat

Lasopleidingen bij Opleidingscentrum Lasschool.nl zijn van zeer hoge kwaliteit. Onze docenten zijn vakkundig en kennen jarenlange ervaring. Daarnaast krijgt iedere lascursist een lascursus op maat. Wij zorgen ervoor dat iedere lasser naar een goed eindresultaat begeleid wordt.

Verder zijn wij een NIL (Nederlands Instituut voor Lastechniek) erkend instituut én is onze opleidingsinstituut door DNV (Det Norske Veritas) gemachtigd om zowel lasserskwalificaties als lasmethodekwalificaties af te nemen.

Waarom full-service onderwijs?

U investeert in uzelf of in uw medewerkers, wij begrijpen dan als geen ander dat u geen verassingen wilt! Daarom hanteren wij één prijs van start tot diploma, dat is de service van Lasschool.nl.

Lasprocessen waar een lasopleiding of lascursus in gevolgd kan worden:
• Elektrode lassen (BMBE)
Bij elektrode lassen wordt een elektrische boog getrokken tussen de elektrode en het werkstuk. Bij dit lasproces wordt er geen gebruik gemaakt van beschermgas omdat dit wordt gevormd uit de bekleding van de elektrode. De elektrode bestaat uit een metalen kerndraad en een bekleding. De kerndraad geleidt de stroom en dient tevens als toevoegmateriaal.
Bekijk alle elektrode lasopleidingen >>

• MIG lassen
Bij MIG lassen (Metaal lassen met Inerte Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.
MIG lassen wordt toegepast voor het verbinden van koper, aluminium of aluminiumlegeringen evenals non-ferro metalen welke met inerte gassen worden gelast. Als gas wordt hiervoor Argon, Helium of mengsels hiervan gebruikt.
Bekijk alle MIG lasopleidingen >>

• MAG lassen
Bij MAG lassen (Metaal lassen met Actieve Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.
MAG lassen wordt toegepast voor het verbinden van ongelegeerde en laaggelegeerde staalsoorten welke met actieve gassen worden gelast. Als gasmengsel wordt Argon, Kooldioxide en Zuurstof gebruikt.
Bekijk alle MAG lasopleidingen >>

• TIG lassen
TIG lassen staat voor Tungsten Inert Gas. Tungsten is de Engelse benaming voor de Nederlandse begrip wolfraam. Met het TIG lasproces kan een mooie, nauwkeurige en schone laskwaliteit worden bereikt. Het TIG lasproces kan worden toegepast in (dunne) plaat of pijp van staal, aluminium en RVS. Er komt een lasboog tot stand tussen een niet verslijtende wolfraam elektrode en het basismateriaal. Het beschermgas is meestal Argon, een inert gas.
Bekijk alle TIG lasopleidingen >>

• Autogeen lassen
Autogeen lassen is een lasproces die gebruikmaakt van een zeer hete vlam. Dit lasproces wordt ook wel gassmeltlassen of zuurstof-acetyleenlassen genoemd. Dat komt doordat er gebruikgemaakt wordt van een combinatie van acetyleen met zuivere zuurstof. Tijdens het autogeen lassen wordt er gebruik gemaakt van een speciale brander.
Bekijk alle Autogeen lasopleidingen >>

Vrijblijvend advies gesprek
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op via onderstaand formulier of info@lasschool.nl of bel naar 088 011 22 00

Locatie