TIG lasopleiding

TIG lassen staal, RVS of aluminium

Word TIG lasser

Start nu met je TIG lasopleiding

Wil jij TIG lasser worden of je verder professionaliseren als TIG lasser? Dan ben je aan het juiste adres. Lasschool.nl is sinds 2003 lastechnisch opleidingspartner van het NIL en geaccrediteerd door het DNV voor certificeringen.

Volg je TIG lasopleiding op NIL niveau 1, 2, 3 of 4. Hierbij kun je kiezen uit de materialen staal, RVS of aluminium. Bij de ‘algemene’ TIG lasopleiding maak je verschillende lasverbindingen zoals bijv. binnenhoeklas, buitenhoeklas, overlaplas en pijp-pijplasverbinding.

Ga je bij jouw werkzaamheden alleen pijp-pijp lasverbindingen lassen? Kies dan voor de opleiding TIG lassen PIJP. Deze opleiding word gegeven in het materiaal staal of RVS.

NIL TIG lasopleiding | Met diploma
9

Behaal een NIL erkend TIG lasdiploma op niveau 1, 2, 3 of 4.
Het diploma is een leven lang geldig.

9

Wil je alleen praktijkexamen doen? Dat kan. Wanneer je slaagt voor je praktijkexamen, ontvang je een praktijkverklaring. Wil je binnen 2 jaar toch een diploma behalen dan kun je alsnog deelnemen aan een theorie-examen. Als je bent geslaagd dan kun je je praktijkverklaring omwisselen voor een diploma.

TIG lascursus op maat | Zonder diploma
9

Is het behalen van een diploma niet noodzakelijk? Kies dan voor de TIG lascursus op maat. Afhankelijk van jouw doelen stellen we de inhoud in overleg samen.

Opleidingslocaties

Volg je TIG lasopleiding bij ons of in je eigen werkplaats. Neem contact met ons op over de mogelijkheden.

Iedereen heeft een andere levensstijl, van wisseldiensten tot een druk privé leven. Daarom kun jij je opleiding volgen op het moment dat het jou uitkomt. Kies voor een opleiding in de avond, overdag of op zaterdag.

Nieuwegein

Pascalbaan 1
3439 MP Nieuwegein

Harderwijk

Westeinde 100
3844 DR Harderwijk

Eindhoven

Ekkersrijt 1416
5692 AK Son

Opleiding op locatie

Les in je eigen werkplaats op je eigen lasapparaten.

“Locatie goed bereikbaar via de snelwegen. Nette apparatuur met goede ervaren en enthousiaste docenten. Ook is er een ruime voorraad met oefen materiaal, en een groot assortiment aan toevoegmateriaal. Nette lasboxen met voldoende steunen en andere accessoires om de examenstukken te oefenen.”

Tom

Technische dienst, TIG Lassen Staal NIL niveau 1

TIG lasopleiding
tig lassen lasopleiding niveau 1 lasschool
TIG lasopleiding NIL Niveau 1

Lassen van binnen- en buitenhoeknaden in plaat in de positie PA en PB, V-naden in pijp in de positie PA.

tig lassen lasopleiding niveau 2 lasschool
TIG lasopleiding NIL NIVEAU 2

Lassen van binnenhoeknaden in de posities PA, PB, PF. Buitenhoeknaden in de posities PA en PF.

tig lassen lasopleiding niveau 3 lasschool
TIG lasopleiding NIL NIVEAU 3

Lassen van binnen- en buitenhoeknaden in de posities PB, PD, PF, PG; V-naden in de posities PA en PF.

tig lassen lasopleiding niveau 4 lasschool
TIG lasopleiding NIL NIVEAU 4

Lassen van pijp/pijp- en pijp/plaat-verbindingen in alle posities met toepassing van de gebruikelijke naadvormen (binnenhoek, buitenhoek-, I-, V- en 1/2 V-naden.