â–¼

Opleiding lasser

Word lasser – Dag, avond en zaterdagopleidingen

Opleiding lasser

Start nu met jouw lasopleiding!

Wil jij een opleiding tot lasser volgen? Wij geven lasopleidingen aan beginners en professionals.

Start nu met jouw NIL erkende lasopleiding en behaal het lasdiploma in TIG, MIG, MAG, elektrode of autogeen lassen. Wil je liever een korte beginners cursus volgen om je vaardigheden te ontwikkelen? Ook dat kan!

Ben jij een gevorderde lasser en wil je specifieke lasverbindingen of materialen leren lassen tijdens de lastraining op maat? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Je nog verder verdiepen of doorgroeien tot een leidinggevende functie? Kies dan voor de VTw-2 opleiding tot Visueel Lasinspecteur of de IWP tot meesterlasser.

opleiding lasser

Allround lasser worden?

Wanneer je breed inzetbaar wilt zijn op de werkvloer dan is het gewenst om meerdere lastechnieken/ lasprocessen te beheersen. Dit is natuurlijk afhankelijk van de industrie waar je werkt of wil gaan werken. Zo zijn er ook bedrijven die specifiek één lastechniek/ lasproces toepassen. Als voorbeeld MAG lassen in de staalconstructie en TIG RVS lassen in de voedingsmiddelen industrie.

Ook bij deze bedrijven kun je je als lasser natuurlijk breder ontwikkelen, denk aan de opleiding tot Visueel Lasinspecteur waarbij je zelf inspecties mag uitvoeren op gelaste delen volgens vastgelegde normeringen en WPS-en.

Wil je meerdere lasprocessen gaan beheersen of je breder opleiden tot lasser? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

opleiding lasser lasschool