Wil jij een lastraining volgen?

BMBE – Elektrode lassen – TIG lassen – MAG lassen – MIG lassen – Autogeen lassen

Word lasser

Lastrainingen bij Lasschool.nl

Wij jij door middel van een lastraining jezelf verder doorontwikkelen als lasser of wil je juist als beginner of hobbyist leren lassen? Dan ben je bij ons aan het goede adres.

Lasschool biedt namelijk een lastraining op maat, hierbij kun je lastrainingen volgen op jouw niveau met je eigen leerdoelen.
Zo kun je bijvoorbeeld meer willen leren over het lassen van aluminium of het lassen van bepaalde lasposities. Kun je wel lassen, maar is dat alweer een hele tijd geleden dan kun je ook kiezen voor de opfriscursus in jouw lasproces (TIG, MIG, MAG, elektrode of autogeen).

Wij zullen in overleg het trainingsprogramma samenstellen. In overleg met de docent word de lesstof en het aantal geschatte lesmomenten bepaald. Je kunt de lastraining overdag, in de avond of op zaterdag volgen.

Lastrainingen voor beginners en professionals

Wij bieden een uitgebreide mogelijkheden bij de lastrainingen voor zowel beginners als professionals.

De lesstof wordt aangepast naar de projecten of werkzaamheden die jij wilt gaan uitvoeren. Wij zijn er voor beginners die hobbymatig een goede hoeklas willen leggen en voor de professional die een PH pijp-lasverbinding wilt leren lassen.

Lastraining introductie middag Lasschool

De introductie is bestemd voor mensen die nog twijfelen over het lasproces dat ze willen leren of willen weten op welk niveau ze al kunnen lassen.

Tijdens de introductiemiddag kun je kennis maken met verschillende lasprocessen en deze ook toepassen. Tevens kun je kiezen voor een lasniveau bepaling. De docent kan dan een indicatie geven van het aantal lesmomenten je nodig gaat hebben om op een bepaald niveau te komen.

Wat is lassen?

Het beroep of het vak ‘lassen’ is het verbinden van metalen door middel hitte. Bij dit proces word de plek, welke verbonden word, in een vloeibare staat gebracht waardoor er een smeltbad ontstaat. In het smeltbad wordt het toevoegmateriaal toegevoegd.
Als je bij TIG lassen een lasverbinding maakt zonder toevoegmiddel te gebruiken dan heet dit ‘vloeien’.

lastraining lassen

Aanmelden voor een lastraining?

Coöperatie Lasschool.nl is het opleidingscentrum voor de lastechniek en opgericht in 2003. Met 3 vestigingen verspreid in Nederland en incompany opleidingen staan wij altijd voor je klaar. Onze vestigingen bevinden zich in Nieuwegein, Harderwijk en Eindhoven.

Wij bieden naast lastrainingen ook NIL erkende lasopleidingen (Nederlands Instituut voor Lastechniek) welke worden afgerond met een praktijkverklaring of diploma.