STAP budget lasopleiding

TIG – MIG – MAG – BMBE Elektrode – Autogeen

LEREN LASSEN

Volg een lasopleiding met STAP budget

Sinds 2022 heeft de overheid een nieuwe subsidie voor werkenden en werkzoekenden. De subsidie heet STAP, wat staat voor STimulering Arbeidsmarkt Positie. Met het STAP-budget kun je jaarlijks maximaal € 1.000,- aan subsidie ontvangen.
Zo wordt het volgen van een lasopleiding een stuk voordeliger, of zelf kosteloos. Dit bedrag is een gift van de overheid en hoef je dus bij een goede afronding van jouw lasopleiding niet terug te betalen.

Lasprocessen

Je kunt je STAP lasopleiding volgen in het lasproces waar jij interesse in hebt.
TIG lassen
MIG lassen (aluminium)
MAG lassen (staal)
Elektrode lassen
Autogeen lassen

Lasser: volgens het UWV krapteberoep

Krapteberoepen zijn beroepen waarbij de baankansen erg groot zijn omdat er te weinig geschikte kandidaten beschikbaar zijn. Doorgaans gaat het hierbij om beroepen waar een specifieke opleiding voor nodig is, zoals ook de opleiding tot lasser. Dit zorgt ervoor dat niet zomaar iedereen geschikt is voor deze beroepen.

Door het STAP budget kun je je nu een stuk voordeliger om- of bijscholen tot lasser. Een lasdiploma behaal je al binnen twee maanden!

Een STAP lasopleiding met of zonder diploma?

Wil je een lasdiploma behalen of alleen je vaardigheden ontwikkelen? Wat je doel ook is, wij zorgen dat je hem behaalt.

stap budget lasopleiding
stap budget lasopleiding volgen

Jouw persoonlijke STAP lasopleiding

Voor iedereen is er wel een passende lascursus. Iedere cursist krijgt namelijk persoonlijke begeleiding en advies, voor en tijdens de lascursus. Volg een STAP lascursus tot € 1000,- zelfs kosteloos!

De voorwaarden

Er geldt een aantal voorwaarden als je het STAP-budget wilt aanvragen.

• Je bent tussen de 18 jaar en de pensioengerechtigde leeftijd.
  • Je werkt in loondienst, bent ondernemer of hebt momenteel geen werk.
  • Je ontvangt op het moment van de aanvraag geen studiefinanciering, lerarenbeurs of tegemoetkoming schoolkosten voor meerderjarigen. Je kunt STAP wel combineren met LLLK.
  • Je scholing start minimaal 4 weken nadat je STAP-budget hebt aangevraagd bij het UWV maar uiterlijk voor 31 juli.
  • Je hebt dit jaar nog niet eerder het STAP-budget toegekend gekregen.

Twijfel je nog?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek via onderstaand contactformulier, bel 088 – 011 22 00 of mail naar info@lasschool.nl