STAP budget lascursus

TIG – MIG – MAG – BMBE Elektrode – Autogeen

LEREN LASSEN

Volg een lascursus met STAP budget

Vanaf 2022 heeft de overheid een nieuwe subsidie voor werkenden en werkzoekenden. De subsidie heet STAP, wat staat voor STimulering Arbeidsmarkt Positie. Met het STAP-budget kun je jaarlijks maximaal € 1.000,- aan subsidie ontvangen.
Zo wordt het volgen van een lascursus een stuk voordeliger, of zelf kosteloos. Dit bedrag is een gift van de overheid en hoef je dus bij een goede afronding van jouw lascursus niet terug te betalen.

Lasprocessen

Je kunt je STAP lascursus volgen in het lasproces waar jij interesse in hebt.
TIG lassen
MIG lassen (aluminium)
MAG lassen (staal)
Elektrode lassen
Autogeen lassen

Een STAP lascursus met of zonder diploma?

Je kunt ervoor kiezen om een lascursus te volgen welke word afgerond met een theorie- en praktijkexamen. Na positieve afronding behaald je dan je lasdiploma. Is een diploma niet noodzakelijk, maar wil je wel je vaardigheden ontwikkelen? Dat kan. Kies dan voor een lascursus op maat.

Jouw persoonlijke STAP lascursus

Voor iedereen is er wel een passende lascursus. Iedere cursist krijgt namelijk persoonlijke begeleiding en advies, voor en tijdens de lascursus. Volg een STAP lascursus tot € 1000,- zelfs kosteloos!

De voorwaarden

Er geldt een aantal voorwaarden als je het STAP-budget wilt aanvragen.

• Je bent tussen de 18 jaar en de pensioengerechtigde leeftijd.
  • Je werkt in loondienst, bent ondernemer of hebt momenteel geen werk.
  • Je ontvangt op het moment van de aanvraag geen studiefinanciering, lerarenbeurs of tegemoetkoming schoolkosten voor meerderjarigen. Je kunt STAP wel combineren met LLLK.
  • Je scholing start minimaal 4 weken nadat je STAP-budget hebt aangevraagd bij het UWV maar uiterlijk voor 31 juli.
  • Je hebt dit jaar nog niet eerder het STAP-budget toegekend gekregen.

Twijfel je nog?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek via onderstaand contactformulier, bel 088 – 011 22 00 of mail naar info@lasschool.nl

stap budget lascursus

Harderwijk