Omscholen naar techniek: word lasser!

TIG lassen – MIG lassen – MAG lassen – Elektrode lassen – Autogeen lassen

Word lasser

Nieuwe uitdaging: voor zowel mannen als vrouwen

Het komt bij veel mensen voor: door de crisis ben je je baan kwijtgeraakt. En wat nu? Een mogelijkheid is jezelf omscholen naar een ander beroep.

De vraag naar lassers is explosief gestegen. Toch is het door vooroordelen niet vanzelfsprekend een aantrekkelijke baan voor vrouwen. Zo hoor je vaak dat het een echte mannenwereld is. Niets is minder waar, steeds meer vrouwen gaan aan het werk in de lastechniek. Dat is ook niet zo vreemd want een goede hand-oog coördinatie is van belang, en dat is nu precies waar vrouwen goed in zijn.

Omdat er veel verschillende materialen, toepassingen, en materiaaldiktes zijn welke gelast moeten worden is het beroep lasser onderverdeeld in verschillende lasprocessen.

Je kan TIG, MIG, MAG, Elektrode of Autogeen lasser worden. Ieder lasproces vereist een andere manier van werken.
U kunt zich laten omscholen naast uw huidige werk. Wij bieden de lasopleidingen overdag, in de avond en op zaterdag.

Lasser: Kansrijk beroep
Het beroep lasser bied volgens het UWV voldoende tot goede kansen op werk. De vraag naar goed opgeleide lassers is groter dan het aanbod, ook nu!

Gebruik de transitievergoeding bij omscholing
Als uw contract niet wordt verlengd wanneer u al langer dan 2 jaar in dienst bent heeft u recht op een transitievergoeding/ ontslagvergoeding.
U kunt de transitievergoeding besteden aan bijscholing of omscholing tot lasser.

lasopleiding volledig ontzorgd voor kwaliteit
omscholen lassen vrouwen

Introductiedag:
Is een carrièreswitch naar het beroep lasser iets voor mij?

Het is belangrijk dat, voordat u begint met een opleiding of cursus, u zeker weet dat het nieuwe beroep echt bij u past. Bij ons kunt u zich aanmelden voor een introductiedag. Tijdens een introductiedag maakt u kennis met het lassen. Wilt u meer informatie of wilt u zich aanmelden voor een introductiedag? Neem dan contact op via onderstaand contactformulier.

Baangarantie
Door de unieke formule van Lasschool kunnen wij u baangarantie bieden bij om- of bijscholing tot lasser.

Meer weten? Neem direct contact met ons op via onderstaand contactformulier, via info@lasschool.nl of bel naar 088 – 011 22 00.