Lasser worden

TIG – MIG – MAG – Autogeen – BMBE Elektrode lassen

lassen

Lasser worden : Start nu met je lasopleiding

Wil jij lasser worden? Dan kun je kiezen uit verschillende industrieën en lasprocessen. De meest gevraagde lasprocessen zijn TIG lassen en MIG/MAG lassen, maar ook elektrode lassen en autogeen lassen worden toegepast. Het beroep lasser is door het UVW aangemerkt als krapte beroep. Dit betekent dat er veel vraag is naar lassers en de kans op een baan groot is, mits je juist bent opgeleid.

Lasser worden: Nu omscholen tot lasser
Bij Lasschool.nl kun je binnen een 3 maanden omgeschoold worden tot lasser. Wij gaan in gesprek en afhankelijk van jouw wensen zorgen we ervoor dat je aan het werk kan in het werkgebied dat bij jou aansluit. Wil je meer weten over alle mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

Twijfel je nog…
Wij begrijpen dat je het lassen echt moet ervaren om te bepalen of het bij je past. Kom naar onze introductie en maak kennis met de lasprocessen waar je interesse in hebt, en ga aan de slag als lasser!

Wat is lassen?
Een lasser verbind twee metalen met elkaar waarbij er gebruik gemaakt kan worden met een toevoegmateriaal. Hierbij kunnen er verschillende verbindingen gelast worden zoals plaat op plaat, plaat op pijp, pijp op pijp, een overlaplas, binnenhoeklas en nog veel meer. Daarnaast kan de lasser ook werken in verschillende lasposities. Je begint het leren lassen in laspositie PB, onder de hand.

Daarnaast kunnen er ook veel verschillende materialen gelast worden zoals staal, RVS, aluminium, koper, titanium en meer. Niet ieder lasproces kan ieder materiaal. Welk proces je kiest hangt ook af van de industrie waar je in werkt en wat je moet lassen.

Doorgroeien als lasser?
Natuurlijk is het ook mogelijk om door te groeien als lasser. Wil je je verder verdiepen? Dan kun je kiezen voor een kader opleiding zoals die tot Visueel Lasinspecteur VTw. Wanneer je wilt doorgroeien tot een leidinggevende functie dan kun je kiezen voor de opleiding tot meesterlasser de IWP.

lasser worden
lasser worden tig