Lasopleiding orbitaal lassen

Orbitaal lasser

Word orbitaal lasser

Lasopleiding orbitaal lassen

Orbitaal lassen is een lasproces waarbij hoge kwaliteit en reproductie word behaald. De operator kan buismateriaal aan elkaar lassen waarbij gekozen kan worden voor wel of geen gebruik van lastoevoegmateriaal.

Orbitaal lassen –
de basis van industriële productie
Moderne orbitaal lasoplossingen zijn in veel toepassingen nodig. De superieure kwaliteit van deze oplossingen en de jorseint kwaliteit maken het gebruik van relevante orbitaal lasapparatuur een absolute must in veel industriële gebieden. Om een ​​paar voorbeelden te noemen. de technologie wordt gebruikt in de segmenten halfgeleiders, luchtvaart- en ruimtevaarttechniek, farmaceutica, chemicaliën, voedingsmiddelen en dranken, scheepsbouw, ketels en warmtewisselaars, olie en gas, petrochemie en hernieuwbare energie.
Er zijn ook veel andere industriële toepassingen waar alleen orbitaal lassen aan de nodige kwaliteitseisen voldoet.

De theorie

Lasprocessen (principes).

Lasinstallaties voor booglassen met beklede elektroden.

Principe Booglassen.

Globale kennis van andere lasprocessen

De praktijk

Lassen van I-naden in de positie PA en binnen- en buitenhoeknaden in de positie PA en PB.

Lassen van werkstukken uit plaat, pijp en profiel en samengesteld in de hiervoor genoemde posities. Met name ook aandacht voor kiezen juiste parameters en voorkomen van storingen.

Materiaaldikte: 3 t/m 10 mm.
Materiaalsoort: CR/ISO TR 15608: groep 1.

Beoordeling: uitsluitend visueel en door meten.