Lascursus Eindhoven

TIG lassen – MIG lassen – MAG lassen – Autogeen lassen -BMBE Elektrode lassen

Lascursus regio eindhoven

Start nu jouw lascursus

Snel beginnen? U kunt uw lasopleiding op basis van beschikbaarheid overdag of in de avond starten. Instromen is geheel het jaar mogelijk.

Service gericht onderwijs

Wanneer u kiest voor Lasschool.nl, kiest u automatisch voor ons full-service concept. Dit service concept staat garant voor geen verassingen achteraf. Wij begeleiden u of uw werknemer voor één vast tarief van start tot diploma. Hierdoor krijgt iedere lascursist krijgt een lasopleiding op maat.
Lasschool.nl is sinds 2003 uw vertrouwde lasopleidingspartner. Onze docenten zijn vakkundig en hebben jarenlange ervaring in het veld.

Opleidingslocatie regio Eindhoven

Ekkersrijt 1416 5692 AK Son en Breugel

Welke lascursus kan ik volgen?

Wij zijn een NIL-erkend opleidingsinstituut in Eindhoven en bieden NIL erkende lascursussen, maar ook op maat lastrainingen.

Elektrode lassen (BMBE)

Bij elektrode lassen wordt een elektrische boog getrokken tussen de elektrode en het werkstuk. Bij dit lasproces wordt er geen gebruik gemaakt van beschermgas omdat dit wordt gevormd uit de bekleding van de elektrode. De elektrode bestaat uit een metalen kerndraad en een bekleding. De kerndraad geleidt de stroom en dient tevens als toevoegmateriaal.
Bekijk alle elektrode lasopleidingen >>

MIG lassen

Bij MIG lassen (Metaal lassen met Inerte Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.MIG lassen wordt toegepast voor het verbinden van koper, aluminium of aluminiumlegeringen evenals non-ferro metalen welke met inerte gassen worden gelast. Als gas wordt hiervoor Argon, Helium of mengsels hiervan gebruikt.
Bekijk alle MIG lasopleidingen >>

MAG lassen

Bij MAG lassen (Metaal lassen met Actieve Gassen) wordt met de stroombron door de lastoorts een boog getrokken tussen de aangevoerde lasdraad en het werkstuk. De lasboog smelt het basismateriaal dat gelast wordt samen met de lasdraad.

MAG lassen wordt toegepast voor het verbinden van ongelegeerde en laaggelegeerde staalsoorten welke met actieve gassen worden gelast. Als gasmengsel wordt Argon, Kooldioxide en Zuurstof gebruikt.
Bekijk alle MAG lasopleidingen >>

TIG lassen

TIG lassen staat voor Tungsten Inert Gas. Tungsten is de Engelse benaming voor de Nederlandse begrip wolfraam. Met het TIG lasproces kan een mooie, nauwkeurige en schone laskwaliteit worden bereikt. Het TIG lasproces kan worden toegepast in (dunne) plaat of pijp van staal, aluminium en RVS. Er komt een lasboog tot stand tussen een niet verslijtende wolfraam elektrode en het basismateriaal. Het beschermgas is meestal Argon, een inert gas.
Bekijk alle TIG lasopleidingen >>

Autogeen lassen

Autogeen lassen is een lasproces die gebruikmaakt van een zeer hete vlam. Dit lasproces wordt ook wel gassmeltlassen of zuurstof-acetyleenlassen genoemd. Dat komt doordat er gebruikgemaakt wordt van een combinatie van acetyleen met zuivere zuurstof. Tijdens het autogeen lassen wordt er gebruik gemaakt van een speciale brander.
Bekijk alle Autogeen lasopleidingen >>

Startdatum

Je kunt de lasopleiding starten wanneer het jou uitkomt.

opleidingskosten

Voor het aanvragen van een offerte, prijslijst of beschikbaarheid in de planning kun je contact opnemen met onze opleidingsadviseur via info@lasschool.nl of 088-0112200.