CO2 lassen

CO2 lassen wordt ook wel MAG lassen genoemd

Word CO2 lasser

Wat is CO2 lassen?

CO2 is een actief gas en is de afkorting van koolstofdioxide. CO2 lassen wordt ook wel MAG lassen genoemd. De afkorting MAG lassen betekent Metal Active Gas. Bij MAG lassen gebruikt de lasser dus een actief gas, namelijk koolstofdioxide CO2.

Waarom een actief gas?

Een actief gas reageert met met de atmosfeer om- en met het smeltbad. Je gebruikt dit gas om de las te beschermen tegen ongewenste invloeden van de omgeving zoals de gassen. Deze gassen kunnen de las doen verbranden of poreus maken.

Doordat CO2 lassen gebruikt maakt van gas dient het lasproces binnen toegepast te worden. Door de invloed van wind wordt het beschermgas weggeblazen.

lasinstituut nieuwegein

Is MIG lassen ook CO2 lassen?

De afkorting MIG betekent Metal Inert Gas. Bij MIG lassen wordt er gebruik gemaakt van een inert gas (Argon) en las je inerte materialen. MIG lassen verschilt dus van MAG lassen in type gas en te lassen materiaal.  Bij MIG lassen las je Aluminium.

CO2 leren lassen

Wil jij leren CO2 lassen? Dat kan. Je kunt kiezen voor een korte cursus of een lasopleiding met diploma. Wij zijn lasopleider voor zowel beginners als professionals.

CO2 lasdiploma behalen

Wil jij je CO2 lasdiploma behalen? Volg je NIL erkend lasopleiding van niveau 1 t/m 4.

Leren wanneer het jou uitkomt

Je korte cursus of lasopleiding volgen wanneer het jou uitkomt! Kies voor een door-de-weekse dag, de avond of voor zaterdag. Zo is er altijd wel een moment die in jouw drukke leven past.

Start nu, of over een maandje.. Kortom wanneer jij wil!

Start ook nu met je CO2 lascursus of opleiding. Vul onderstaand formulier in, mail naar info@lasschool.nl of bel 088-011 22 00.

Wil je eerst nog even advies over wat het beste bij je wensen aansluit? Schroom dan niet om even contact op te nemen.

Nieuwegein

Pascalbaan 1
3439 MP Nieuwegein

Harderwijk

Westeinde 100
3844 DR Harderwijk

Eindhoven

Ekkersrijt 1416
5692 AK Eindhoven

Opleiding op locatie

Les in je eigen werkplaats op je eigen lasapparaten.