20 jaar Lasschool.nl 🎉

2003 – 2023

2023 is een enorme mijlpaal voor ons – twintig jaar de verbindende factor op uw werkvloer! We zijn ongelofelijk trots op de afgelopen twee decennia met getalenteerde, gepassioneerde en inspirerende mensen die gericht zijn op het bouwen aan een mooie toekomst.

Gedurende deze twintig jaar van toewijding aan ons vak hebben we gestreefd naar continue verbetering in alle aspecten van onze dienstverlening. Zo hebben wij eind 2019 de online leeromgeving geïntroduceerd en zijn wij hiermee de eerste lastechnisch opleider welke cursisten een voorspong geeft op het theoretische aspect van het lastechnisch onderwijs. Op praktisch gebied is onze volledige machinevloot in Nieuwegein geüpgrade naar Fronius waar iedere cursist uiteraard enthousiast van word!

We willen onze klanten, cursisten, docenten, leveranciers en partners die deelgenoot waren van deze reis bedanken. Op naar de volgende 20 jaar!

#twintigjaarlasschool.nl

Bedrijfs-trainingen

Indien je bedrijf de keuze maakt meerdere werknemers te scholen en besluit dit op cursuslocatie of binnen het bedrijf te laten uitvoeren, dan kunnen wij dit verzorgen.
Nadere informatie kan worden verstrekt op aanvraag.

Alleen praktijkexamen

Alleen praktijk examen niveau 1, 2 en 3

Het komt voor dat cursisten moeite hebben met theorie en het theoriedeel van het NIL examen niet kunnen behalen.
Voor deze deelnemers is het nu mogelijk om alleen praktijk-examen te doen en een praktijkverklaring van het NIL te behalen.

Cursussen
“Op Maat”

Lasschool.nl biedt ook de mogelijkheid van cursussen “Op Maat”. Op specifieke vragen en wensen kunnen wij in overleg met de opdrachtgever een cursusprogramma samenstellen en afstemmen op de techniek en structuur van het bedrijf. Onze opleiders en docenten kennen de sector goed en kunnen vertellen of het bedrijf gebaat is met een opleiding uit het standaardpakket of met een opleiding op maat.

TIG, MAG, BMBE, Autogeen Pijp en/of plaat lassen volgens NEN-EN-ISO 9606-1

Het pijp lassen wordt steeds meer toegepast in de werktuigbouw, apparatenbouw en installatietechniek.
Deze cursus is bedoeld om de praktische kennis van de beginnende pijp/plaat lasser te verhogen.
De cursus is opgezet vooral voor het lassen van pijp verbindingen, staal of roestvast staal.
Er wordt gewerkt met diverse pijp/plaat verbindingen in verschillende afmetingen 1.5 tot 16 mm dikte.
De pijpverbindingen worden gelast in diverse posities.

Pulserend MIG lassen & pulserend MAG
lassen

Het is nu mogelijk om een NIL diploma te behalen voor het pulserend lassen van roestvast staal of aluminium voor
de NIL opleidingen niveau 1, 2, 3 of 4.