Lasinstituut Nieuwegein

TIG – MIG – MAG – Autogeen – BMBE – Elektrode lassen

De Lasschool is hét NIL erkend lasinstituut

Woon of werk je in de omgeving van Nieuwegein en wil je lasser worden? Kom dan naar Lasschool Nieuwegein!

Wij zijn sinds 2003 in Nieuwegein gevestigd en hebben een uitgebreid aanbod in las technisch onderwijs. Zowel professionals als beginners kunnen uitstekend bij ons terecht. De lasopleidingen worden gegeven door docenten welke zelf nog dagelijks actief zijn in het werkveld. Hierdoor zijn ze altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ze zijn gepassioneerd om het prachte vak ‘lassen’ over te brengen, maar zijn zelf ook nog dagelijks actief.

Dagopleiding

Op korte termijn je opleiding afronden? Behaal in 8 weken een NIL niveau 1 of 2 diploma.

Avondopleiding

Je lasopleiding volgen naast je drukke baan? Volg je lasopleiding in de avonduren.

Zaterdag opleiding

Je werk en privé prettig combineren met het volgen van je lasopleiding.

Nieuwegein

3439 MP Nieuwegein

Opleiding op locatie

Les in je eigen werkplaats op je eigen lasapparaten.

Wij geven opleidingen die volgens het Nederlands Instituut voor Lastechniek (NIL) zijn goedgekeurd. De lasopleiding kan gevolgd worden in verschillende lasprocessen. Ieder lasproces word voor andere doeleinden toegepast. Weet jij nog niet welk lasproces je wilt volgen? Begin dan met een introductie les. Tijdens de introductieles kun je verschillende lasprocessen proberen en in overleg met de docent om te bepalen welk proces voor jouw wensen het meest geschikt is.

De lasprocessen

TIG lassen

MIG lassen

MAG lassen

9

Booglassen met beklede elektrode (BMBE)

Autogeen lassen

Beginner of professional?
9

Ben jij een professional? Rond je lasopleiding dan af met het theorie- en praktijkexamen. Bij een positief resultaat ontvang je het NIL diploma.

9

Ben jij een beginner? Kies dan voor een lastraining op maat. Deze inhoud van de training stellen we in overleg samen. Na de afronding ontvang je het Lasschool.nl certificaat.

Service gericht onderwijs: Alleen bij Lasschool

Inclusief online leeromgeving

Online leren, quiz & proefexamens! Ons eigen ontwikkelde online omgeving helpt je interactief het gewenste resultaat te behalen!

Inclusief op maat ‘klassikale les’

Heb je extra vragen rondom de theorie? Dan kun je specifiek voor jouw vragen persoonlijke ondersteuning krijgen van de docent in de klas bij de opleidingslocatie. Uiteraard op 1,5m afstand!

Inclusief extra les

Extra tijd nodig? Geen zorgen! Wij nodigen je uit voor een gratis extra les.

Inclusief lunch of diner

De hele dag aan het werk? Wij zorgen voor een goede lunch of warm avondeten!

Inclusief herexamen

Bij een aanwezigheid van 95% zorgen wij voor het herexamen! Zo heb je nooit examenstress en zorgen we samen voor het diploma!

lasinstituut nieuwegein
Kennismaken?

Lasschool Nieuwegein

De Lasschool is hét NIL erkend lasinstituut. Wil je even kennismaken bij lasinstituut Nieuwegein of heb je vragen?

Neem dan contact met ons op zodat we een vrijblijvend adviesgesprek kunnen inplannen. Bij ons op locatie, telefonisch of per e-mail.

3439MP Nieuwegein

Startdatum lasopleiding

Je kunt de opleiding starten wanneer het jou uitkomt. Onze docenten bij het NIL Lasinstituut Nieuwegein staan het hele jaar voor je klaar!

Lestijden

De lestijden zijn van de dagopleidingen zijn van 07:30 tot 15:30 uur.

Inhoud lasopleiding

De inhoud van de lasopleiding is afhankelijk van het niveau en het lasproces dat je kiest.

Investering

De kosten van de lasopleiding is afhankelijk van het niveau en het lasproces dat je kiest.

Opleidingslocatie

De opleidingslocatie van NIL Lasinstituut Nieuwegein is:

3439MP Nieuwegein

Online leeromgeving

Daarmee is Lasschool.nl is de enige NIL erkende lasopleider met een online leeromgeving. In onze online leeromgeving kunt u op iedere locatie en op ieder moment theorie leren.

Aantal deelnemers

Wij vinden persoonlijke aandacht tijdens de lessen heel belangrijk. Daarom hanteren wij een maximaal aantal van 10 cursisten per opleidingsmoment.

Lasserskwalificaties

Door middel van certificaten wordt aangetoond dat lassers over actuele kennis en vaardigheden beschikken. Laskwalificatie wordt afgenomen volgens gangbare normen zoals EN 287-serie en ASME IX onder toezicht van een onafhankelijke, geaccrediteerde organisatie, zoals het NIL, DNV of Lloyds Register.

Examen

Bij Lasschool.nl het NIL Lasinstituut Nieuwegein kun je ervoor kiezen om je dagopleiding af te ronden met een lasdiploma of een praktijkverklaring. Wanneer je geen lasdiploma of praktijkverklaring wilt behalen kies je voor een lastraining op maat